آموزش و پشتیبانی

آیا در زمان استفاده از سیستم آموزش آنلاین دچار مشکل شده اید؟

آموزش و رفع خطای سیستم آموزش آنلاین

بیگ بلو باتن از ابزار لغو اکوی صوتی استفاده می‌کند بنابراین در اکثر موارد نباید هیچ گونه تکرار اکو از کاربران دیگر را بشنوید.

  • برای رفع این مشکل از کاربران خود بخواهید میکروفن خود را اول در سیستم عامل خود بررسی نمایند.
  • از کاربران خود بخواهید صدای به جای استفاده از اسپیکر از یک هدست استاندارد استفاده نمایند.
آیا شما مجوز استفاده از میکروفون خود را داده اید؟ شایان ذکر است که هنگام اتصال به بخش صدا یک کادر میبایست باز شود که از شما مجوز دسترسی به بخش مدیا را درخواست کند، لطفا آن را برای اتصال به بخش صدا قبول کنید. اگر مشکل این نیست، تنظیمات مجوزات میکروفون در مرورگر خود را تغییر دهید.

در صورت مشاهده این پیام یعنی دوربین شما به درستی به سیستم متصل نشده است یا درایور آن نصب نشده است برای رفع این مورد دوربین را از طریق سیستم عامل بررسی نمایید.

اگر با چنین وضعیتی روبرو شدید و بیشتر از ۳۰ ثانیه زمان اتصال شما طول کشید و صفحه وصل شدن صدا را مشاهده نکردید با کارشناس پشتیبان تماس حاصل فرمایید.

در صورت مشاهده خطای ۴۰۴ سرور مرکزی آموزش آنلاین دچار مشکل شده است با مرکز پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

خطاهای سیستمی آموزش آنلاین

خطاهای سیستمی بیگ بلو باتن

ارتباط وب سوکتی شما با سرور قطع شده است اما مشخصا این ارتباط در ابتدا ایجاد شده بوده است. دلایل مختلفی میتواند موجب این امر گردد:

  • قطع شدن ناگهای اینترنت مخصوصا زمانی که از پراکسی های مختلف استفاده شده باشد.
  • در بخش سرور به دلایل گوناگون وب سرور NGINX قطع ریستارت شده باشد.

 

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

ارتباط وب سوکت اصلا ایجاد نشده است. دلایل آن می تواند موارد زیر باشد:

  • فایروال سیستم شما این پروتوکل را بسته است که در این صورت باید اجازه دسترسی را در قسمت فایروال سیستم خود فعال کنید.
  • سرور بیگ بلو باتن خاموش یا از دسترس خارج شده است یا به درستی تنظیم نشده است.

 

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

بیگ بلو باتن بسیاری از مرورگرهای استاندارد و نسل جدید را به خوبی پشتیبانی میکند مانند کروم یا سافاری. اما در صورت استفاده از مرورگرهای نامتعارف امکان دارد با چنین خطایی روبرو شوید که دلیل آن میتواند مورد زیر باشد:

  • مرورگر آپدیت نیست. بنابر این حتما مرورگرتان را چه روی گوشی همراه و چه روی کامپیوتر دسکتاپ به روز رسانی کنید.
  • مرورگر شما استاندارد نیست. حتما سعی کنید از مرورگرهای مطرح مانند Chrome استفاده کنید. نه تنها به خاطر برگزاری بدون قطعی و با کیفیت کلاس و جلسات آنلاین تان، بلکه به خاطر امنیت بالایی که این مرورگر به شما هدیه می دهد.

 

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

تلاش برای برقراری تماس انجام شده اما موفقیت آمیز نبوده است. دلایل احتمالی این موضوع می تواند یکی از موارد زیر باشد:

  • ارتباط sip به دستی انجام نشده است. در این صورت مدیر سرور بیگ بلو باتن (در صورتی که از سایت هایی که VPS Bigbluebutton می دهند سرور تهیه کرده اید) بگویید تا موارد مطرح شده در این بخش را حتما رعایت کنند

 

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

تماس موفقیت آمیز برقرار شده است اما ناگهان بدون درخواست کاربر جلسه آنلاین بسته شده است. احتمالات بسیاری برای این موضوع از جمله قطع ارتباط اینترنت یا سرور یا مشکل داخلی در سیستم شما یا سرور ارائه دهنده وجود دارد. در این حالت بهترین کار این است تا صفحه را رفرش کنید و اگر مشکل حل نشد حتما موضوع را با مدیران جلسات آنلاین خود و یا جایی که از آن سرور بیگ بلو باتن تهیه کرده اید در میان بگذارید.

 

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

این مشکل اوایل در Firefox 33-beta در سیستم عامل مک بیشتر دیده شده بود. دلیل این موضوع هم طولانی شدن بیش از حد زمان اتصال به کتابخانه های این پروتکل است. این مشکل خیلی به ندرت رخ می دهد.

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

با اینکه مرورگر شما و Freeswitch (یکی از اصلی ترین بخش های بیگ بلو باتن که وظیفه برقراری تماس صوتی شما را به عهده دارد) تلاش می کنند تا با هم ارتباط پورت خود را برقرار کنند تا بتوانند ارسال داده‌ های صوتی و تصویری را آغاز کنند اما این تلاش اولیه برای این ارتباط متاسفانه امکان پذیر نمی باشد. دلایل زیر از عمده موارد ایجاد این مشکل هستند:

  • ارتباط را NAT مسدود کرده است. (به طور خلاصه NAT پروتکلی برای نگاشت آی پی با دستکاری در اطلاعات بسته های IP است.)
  • فایروال ارتباط UDP و یا پورت ارتباط آن را مسدود کرده است. برای حل این مشکل حتما وضعیت فایروال سیستم خود را در حالت خاموش قرار دهید و اگر هنوز این خطا وجود داشت به مدیر سرور اطلاع دهید زیرا به احتمال قوی مورد اول مشکل می باشد که باید تدابیر مشخصی برای حلاین مشکل در نظر گرفته شود.

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

زمانی که منتظر هستید که تست اکوی اولیه قبل از جلسه شروع شود و به پایان برسد این خطا ممکن است کمی آزار دهنده است. این خطا می تواند همچنین به دلیل تنظیمات بیگ بلو باتن باشد. در این موضوع حتما باید تنظیمات FREESWITCH بازبینی شده و یا اینکه بررسی کنید که آیا خطا سمت سرور در دریافت مدیا وجود دارد یا خیر. اگر حتی صدای تست اکو هم مشکل داشت و شما برگشت صدای خود را از سرور نمی شنیدید حتما دستورات DTMF به مشکل برخورد کرده اند.

 

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ذیل عنوان شده است:

  • باگ در سیستم اصلی بیگ بلو باتن. در این صورت مدیر سرور باید تلاش کند نسخه جدیدی را نصب و راه اندازی کنید و از این مورد مطمئن شود.
  • ارتباط شبکه سرور (چه شبکه داخلی سرور چه ارتباط اینترنت) ممکن است قطع باشد

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

پس از اینکه تماس از دو طرف پذیرفته شد، کاربر و سرور تلاش میکنند تا با هم ارتباط دو طرفه صوتی برقرار کنند. گاهی در برخی از شبکه ها به طرز عجیبی این زمان به طول می انجامد و متاسفانه کاربر نمی تواند به جلسه متصل شود. در این حالت بهترین کار این است که مرورگر خود را رفرش کند و در صورتی که همچنان این خطا باقی ماند سعی کند با اتصال اینترنت دیگری باز هم به تلاش خود ادامه دهد. این موضوع می تواند به دلیل کیفیت پایین اینترنت هم رخ داده باشد. اما اگر این موضوع ماندگار شد حتما پشتیبانی سرور را با خبر سازید.

 

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

این خطا یکی از معروف ترین خطاها در بیگ بلو باتن می باشد و البته دلایل گوناگونی دارد. زمانی که به این مشکل برخوردید موراد زیر ار انجام دهید:

  • ابتدا به لینک زیر بروید و تست کنید که آیا وب کم و صدا را می توانید فعال کنید یا خیر. نگران نباشید. اطلاعاتی که در تست رد و بدل می شود بین شما و سرور بوده و کسی به آن دسترسی مستقیم نخواهدلینک تست اتصال بیگ بلو باتن
  • اگر مورد بالا هم مشکل داشت، ابتدا فایروال سیستم خود را خاموش کنید و باز تست کنید.
  • درصورتی که دو مورد بالا مشکل را حل نکرد حتما مدیر سرور را خبردار کنید زیرا این مورد حتما باید از روی سرور بیگ بلو باتن تنظیم شود و از دسترس شما خارج است.

در صورت مواجعه با این خطا با پخش پشتیبانی تماس حاصل فرمایید.

از ما بپرسید

اگر جواب سوال خود را پیدا نکردید از ما بپرسید تیم پشتیبانی ما در اسرع وقت جواب سوال شما رو خواهند داد

ما همیشه در کنار شما هستیم

شیراز وبینار

سامانه مدیریت و برگزاری کلاس های آنلاین

خدمات

ارتباط با ما

خبرنامه